
چگونه می توانیم در مغازه داری و فروشگاه داری موفق باشیم (بخش دوم)، در گذشته، مشتری های فروشگاه های بزرگ مانند اتوبوس های شرکت واحد بودند. اگر یکی را از دست می دادید، چند دقیقه بعد، دیگری از راه می رسید. هیچ فروشگاهی نگران کیفیت خدمات دهی به مشتری نبود چون می دانست اگر یک مشتری از خدمات فروشگاه راضی نباشد، حتما مشتری دیگری به مغازه او خواهد آمد و از همان خدمات راضی می شود. در ادامهی این مطلب، خلاصهای از استراتژیهایی را ذکر میکنیم که به خردهفروشیها و فروشگاه های کوچک کمک میکند خود را برای رویارویی با این چالش آماده کنند.

چگونه می توانیم در مغازه داری و فروشگاه داری موفق باشیم (بخش اول)، مغازه داران به دنبال مشتریان وفاداری هستند که بتوانند محصولات خود را به آن ها بفروشند. این مشتریان وفادار کسب و کار شما را به دیگران معرفی می کنند و باعث افزایش بقای شما می شوند. در این مقاله چند رمز موفقیت در مغازه داری و فروشگاه داری را بررسی می کنیم که با کمک آن ها می توانید سود خود را افزایش دهید.

اقلام ترازنامه شامل چیست+ ترتیب اقلام ترازنامه، مهمترین بخش از یک ترازنامه حسابداری کامل دو ستون اصلی آن است که باید با هم تراز باشند. زیرا شکل ترازنامه حسابداری، منطبق بر معادله حسابداری است، بنابراین همیشه بین دو ستون اصلی توازن وجود دارد. یک ستون به داراییها اختصاص مییابد و ستون دوم مجموع بدهیها و میزان سرمایه (حقوق صاحبان سهام) است. البته اقلام تشکیل دهنده یک ترازنامه تنها شامل این دو ستون نیست و بخشهای دیگری هم به نام اقلام در آن وجود دارد. در ادامه به معرفی و ترتیب قرار گیری اقلام ترازنامه میپردازیم.

تعریف ترازنامه حسابداری یا بیلان مالی، هدف از حسابداری، ارائه اطلاعات مالی به تصمیم گیرندگان داخل و خارج از سازمان است، تا با توجه به این اطلاعات مالی تصمیم گیری انجام شود. برای مثال اگر یک واحد اقتصادی بخواهد تسهیلات مالی دریافت کند با استفاده از گزارشات مالی، در مورد اعطای تسهیلات به آن واحد تصمیم گیری میشود. یا در مثال دیگر مدیران یک واحد اقتصادی با استفاده از اطلاعاتی که از صورتهای مالی اساسی به دست میآورند میتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند. یکی از این صورتهای مالی اساسی ترازنامه حسابداری است.

مهارت وفق پذیری و ارتباط، دو مهارت موفقیت در حسابداری، موفقیت در حسابداری امری نسبی است. در واقع به نسبت تلاشی که برای دست یافتن به موفقیت های بیشتر می کنید، به همان میزان تجربه و موفقیت های بیشتری نیز در حرفه حسابداری کسب می کنید. البته نمی توان این مسئله را منحصراً متعلق به رشته حسابداری دانست و میتوان به سایر رشته ها نیز بسط داد. اما برخی بر این باورند که تجربه و تخصص حسابداری را تنها در کتاب ها می توان یافت.

مدیریت زمان و نظم دهی، دو مهارت موفقیت در حسابداری، مقاله زیر 2 مهارت ساده اما کاربردی را به شما معرفی می کند که شما را در رسیدن به جایگاه یک حسابدار عالی و متمایز از بقیه، راهنمایی می کند. شناختن مهارتهایی که به موفقیت در حسابداری منجر میشود نه تنها رضایت شغلی شما را افزایش میدهد، بلکه حرکت به سمت اهداف بلند مدت را هم برای شما آسان تر میکند.